Hollister Co. - Key Lead/Retail Management (m/w/d), Atrio
Company Description Abercrombie & Fitch Co. is a global, digitally led omnichannel specialty retailer of apparel and accessories catering to kids through millennials with assortments curated for their specific lifestyle needs. The company operates a family of brands, including Abercrombie & Fitch, YPB, abercrombie kids, Hollister and Gilly Hicks, each sharing a commitment to offer products of enduring quality and exceptional comfort that support global customers on their journey to being and becoming who they are. Abercrombie & Fitch Co. operates over 750 stores across North America, Europe, Asia and the Middle East, as well as the e-commerce sites abercrombie.com, abercrombiekids.com, and hollisterco.com. At Abercrombie & Fitch Co., we lead with purpose and always put our people first.
Job Description
Als Key Lead (m/w/d) bist du dafür verantwortlich, dass alle Kund*innen ein qualitativ hochwertiges Einkaufserlebnis im Ladengeschäft haben. Key Leads unterstützen, indem sie die Verantwortung auf der Verkaufsfläche übernehmen, Ansprechpartner*innen für die Verkaufsraum- und Lagermitarbeiter*innen sind und diese trainieren. Überdies stellen sie sicher, dass die Filialabläufe reibungslos funktionieren. Key Leads sind Teil des Management Teams. Sie übernehmen Verantwortung für die Geschäftsleistung der Filiale, indem sie das Kund*innenerlebnis auf der Verkaufsfläche sowie das Erreichen der täglichen Umsatzziele mit dem Team sicherstellen.
Deine Aufgaben
* Öffnungs- und Schließroutine
* Vermittlung von Produktwissen und Markenbekanntheit
* Verständnis und Analyse von Kennzahlen und dem Umsatz
* Eine proaktive Denkweise und Auge fürs Detail
* Kassentätigkeiten
* Diebstahlvorbeugung
* Verantwortung für die Präsentation der Ware und der Verkaufsfläche
* Gewährleistung der Systemabläufe
Deine Arbeitszeiten Der Arbeitsplan wird sich wöchentlich ändern, die Stundenanzahl liegt bei mindestens 20 Stunden pro Woche. Eine Verfügbarkeit an Samstagen und Sonntagen, sowie während bestimmter Feiertage wird vorausgesetzt. Zusätzlich können die Stunden bei Bedarf erhöht werden, um die Anforderungen des Unternehmens zu erfüllen.
What You’ll Do
* Opening and closing routine
* Product Knowledge & Brand Awareness
* Business Understanding
* Proactive Thinking
* Attention to Detail
* Register/Point of Sales use
* Asset Protection
* Visual Displays
* System Skills Work
Schedule Requirements Availability Schedule will vary weekly but should expect to work at least 20 hours per week. Required availability on Saturdays and Sundays as well as certain holidays. In addition, during peak timeframes, hours will increase to support the needs of the business.
Qualifications
What it Takes Education - High School Diploma/ G.E.D. equivalent preferred.
Retail Experience - At least 1 year of retail experience is preferred.
Supervisor/ Managerial Experience - No Supervisory/ Management Experience Is Required.
CEFR B2 Fluency in English & German, required.
Customer Focus
Communication
Interpersonal Interaction
Fashion Trend Knowledge
Outgoing
Assertiveness
Adaptability/Flexibility & Stress Tolerance
Poise & Ambition
Multi-Tasking
Applied Learning
Work Ethic
Omni Channel Services
Was du mitbringst Ausbildung – Abitur/G.E.D.-Äquivalent bevorzugt
1 Jahr Erfahrung im Einzelhandel erwünscht
Erfahrung in der Führungsverantwortung wird nicht vorausgesetzt
CEFR B2 Fließende Englisch- und Deutschkenntnisse erforderlich
Erfahrung im Kund*innenservice
Starke zwischenmenschliche und kommunikative Fähigkeiten
Modebewusstsein
Aufgeschlossenheit und Durchsetzungsvermögen
Anpassungsfähigkeit, Flexibilität und Stresstoleranz
Innere Antriebskraft und Ehrgeiz
Multi-Tasking Fähigkeit
Selbstständiges und problemlösungsorientiertes Denken
Erfahrung mit Omni Channel Services
Additional Information
As an Abercrombie & Fitch Co. associate, you’ll be eligible to participate in a variety of benefit programs designed to fit you and your lifestyle. A&F is committed to providing simple, competitive, and comprehensive benefits that align with our Company’s culture and values, but most importantly – with you! We also provide competitive incentives to reward the commitment our associates have for moving our global business forward:
* Quarterly Sales Incentive Bonus
* Merchandise Discount
* Employee assistance program; access to free psychological and behavioral health counseling
* Flexible Schedule
* Opportunities for Career Advancement
* Opportunity to Become a Brand Affiliate
* Training and Development
Benefits
* Quartals Bonusprogramm
* Mitarbeiter*innenrabatt
* Hilfsprogramm für Mitarbeiter*innen; Zugang zu kostenloser psychologischer und verhaltensbezogener Gesundheitsberatung
* Flexible Arbeitszeiten
* Interne Aufstiegschancen
* Schulung und Entwicklung
* Gelegenheit, ein Brand Affiliate zu werden
* Ein weltweites Team von Menschen, die dich dafür feiern, dass du DU bist
The starting rate for this position is €14.98 per hour (i.e., the recruiting pay range for this position is €14.98 - €14.98 per hour). The starting rate and range may be modified in the future.
Abercrombie & Fitch Co. ist ein Arbeitgeber, der Chancengleichheit fördert.
Seniority level
* Entry level
Employment type
* Part-time
Job function
* Customer Service
* Retail and Apparel & Fashion
Location
Villach, Carinthia, Austria
#J-18808-Ljbffr