Career
We develop, manufacture and market innovative, high-quality medical devices in the field of in vitro diagnostics. Our systems are tailored to professional applications in hospitals, out-patient clinics and medical laboratories.
Our interdisciplinary teams are highly motivated and built on a broad range of technical expertise. We have a strong technical foundation in mechatronics, mechanical and electrical engineering, as well as in various scientific fields such as chemistry, physics, mathematics, life sciences and biomedical analytics. Additionally, our team excels in software and firmware development.
We are always looking for committed and innovative people who want to grow with us.
What we offer?
* Engaging and challenging roles with significant personal responsibility and room for professional growth within a dynamic, highly skilled team with currently ca. 85 colleagues
* Collaborative work environment with a flat hierarchy, embracing agile principles for product development
* Culture of appreciation and responsible collaboration
* Flexible working hours based on trust in a flextime model
* Conveniently located near public transport with dining options in the vicinity
* Bike leasing to our employees (Jobrad)
When you apply, please send us your CV, a motivation letter and relevant certificates.
For positions at MEON Medical Solutions (MMS), please forward applications to:
-
For positions at MEON Functional Diagnostics (MFD), please forward applications to:
-
HUMAN RESOURCE MANAGER (F/M/D)
Wir suchen für die Personalentwicklung und Personalbetreuung eine/einen Human Resource Manager.
Deine Aufgaben:
* Sparring Partner für Geschäftsführung, Management und Mitarbeiter:innen in allen personalrelevanten Angelegenheiten
* Eigenständige Gestaltung und Abwicklung des gesamten Recruiting-Prozesses (Stellenausschreibungen, Bewerbermanagement, Interviews, Onboarding, Personalstammdaten)
* Kreative Personalsuche über Medien und durch Präsens bei Karrieremessen, Schulen und Hochschulen.
* Aufbau einer starken Employer Brand, um die besten Talente zu gewinnen.
* Mitgestaltung und Weiterentwicklung interner Personalentwicklungsprogramme unter Berücksichtigung der laufenden Veränderungen (Wachstum, Verlagerung des Fokus).
* Organisation und Abwicklung der jährlichen Schulungsprozesse (Skill-Matrix).
* Verantwortung für das operative HR-Tagesgeschäft (Dienstverträge, Administration, Dienstzeugnisse, Auswertung von Umfragen)
* Definition von KPIs, Erstellung von Reports, Statistiken und HR-Auswertungen
* Kompetente Bearbeitung arbeitsrechtlicher Fragestellungen
* Schnittstelle zur Lohnverrechnung
Dein Profil:
* Abgeschlossene akademische Ausbildung
* Mehrjährige Berufserfahrung im Personalwesen
* Erfahrung in einem Industrieunternehmen
* Kenntnisse des Arbeitsrechts
* Fundierte Kenntnisse in operativem HR-Management und Recruiting
* Erfahrung in der Konzeption und Umsetzung von Personalentwicklungsmaßnahmen
* MS-Office-Kenntnisse
* Englisch verhandlungssicher
* Selbstständige, strukturierte Arbeitsweise und hoher Qualitätsanspruch
* Kommunikative, lösungsorientierte Persönlichkeit mit Hands-on-Mentalität
Unser Angebot:
* Das monatliche Bruttogehalt richtet sich nach Qualifikation und Erfahrung und liegt in jedem Fall über dem kollektivvertraglichen Minimum von € 3.809,29. (VZ, Akademiker, 4 Jahre Berufserfahrung)